Leif`s blog

du har nå kommet til Leif Olav/Leif/Linda/Feiden/Leiforen sin blogg her skriver eg ned tanker og ting som skjer i hode mitt og livet mitt, og vis du lurer på om eg faktisk er så galen som det hørres ut som så nja... noe annet som er viktigt å få med seg et at vis du føler deg mobba/krenka av noe som står her så trenger du ikkje det. eg er glad i alle!

Tuesday, April 05, 2005

Folkeregisteret

i dag (cånn 2 min siden) ringte eg til folkeregisteret får å hørre om lover angående navn...eg hadde lest på www.lovdata.no at eg bare kunne bytte navn hvert 10 år så eg var litt spent! så eg ringer og blir satt over til ei dame som høres hyggelig ut. så sier eg hva eg hetter og hva det gjelder. så sier hun at hun bare skal finne fram skjemaet. eg sier nei det er ikkje nødvendikt...eg skal bare spør om noe lover og slikt.

ja, eg spør om eg kan bytte til alle navn som eg vil, hun sier ja de er ganske liberale på navn. men eg kan ikkje bytte til jente navn, eg kan ta mamma eller bestemødrene mine sitt fornavn med søn bak.

eller det er lov å søke men hun meiner at det aldri kommer igjenom og er sløsing med skattebetalerenes penger, så eg sier takk. og la fint fra meg den planen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home